onsdag 27 augusti 2014

Sunburst

Efter en rekordvarm sommar (inget vetenskapligt belägg, men den har varit fantastisk), vill jag hålla kvar den med hjälp av ett kort som strålar.
Jag har kollat på sunburst-tekniken tidigare, men inte provat. Av någon anledning hade jag fått för mej att det skulle vara krångligt, men det var ju hur enkelt som helst. Och snabbt gick det!
Det finns en annan bra anledning att skapa med den här tekniken, och det är att man får använda spillbitar som oftast samlas på hög.

Det finns massor av beskrivningar på nätet på hur man gör olika varianater, både video och bild.


Jag använde endast spillbitar, kortbas och en bit washitape. Blomman, en kalla, har jag gjort själv. Beskrivning på den finns i min blogg.


Nu hoppas jag att vi får en lång och skön höst, så att vi får ladda batterierna inför den mörka vintern.


Inga kommentarer: