onsdag 26 februari 2014

Tjuvstartar Påsken! Ett mönstrade egg

Med alla fina inlägg vi har haft under månaden, tänker jag tjuvstarta lite med första mönstrade egg.

Den är gjort av gips och jag täckte den med viscos akryl beige. (det är akrylfärg, har en tjock konsistens för traditionella konsttekniker med hjälp av penslar eller knivar, samt för experimentellt, blandteknik, collage och grafik applikationer. Den behåller skarpa penseldrag och knivmärken. Bra yta drag ger utmärkt hantering och blandningsegenskaper med ökad öppen-arbetstid. Hög pigmentbelastning ger rik, briljant, permanent färg). Hihi, lite lektion =P

Sen tecknade jag på eggen med grafik penna svart. Det är permanent så är det perfekt att använda med Promarkers eller akvarell. Efteråt färgade jag med promarkers.

Enkel låda med quillted blommor och liten tag så blir det en kort hälsning till en vän. 





Jag hoppas ni gillar vad ni ser. =)

Vi ses!




2 kommentarer:

Anki Berggren sa...

Åh så snyggt.. och vad duktig du är på att måla också.. ägget är jättefint målad.
/Anki

Waracartist sa...

Tack! :)