måndag 3 februari 2014

Pop-up box card

Månadens tema är Hjärtligt och jag har gjort ett kort till Alla Hjärtans Dag. Med annat motiv och pynt kan det dock passa till vilken händelse som helst.

Från början ser kortet inte mycket ut för världen, enkelt...

... med bara en liten bukett rosor som dekoration.

Men så viker man ner flikarna och genast ser ju kortet lite mer intressant ut!

Så viker man ut det... och det blir som en liten ask, som man kan ställa någonstans.

Hjärtana har jag klippt ut för hand och här har jag stämplat med en passande text från ROX Stamps.

Det jättegulliga motivet kommer från Phunnyface. Jag har stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor.

På baksidan finns plats att skriva sin hälsning.

De små hjärtana har jag stansat ut och klistrat fast på smala remsor av overhead-plast och fäst i kortet. Det gör att det vippar lite och det är en käck detalj, tycker jag.

5 kommentarer:

Waracartist sa...

En jättefin kort! Hur long tid tog dig att göra den? Jag gillar färgerna och designen själv =)

Cornelia sa...

Det tog inte så jättelång tid, men... tja... äsch, jag vet inte. Jag satt ett par timmar, kanske??

Elenor Krantz sa...

Jättefiffigt gjort.
Kul med överraskningar.
som ett "kinderägg"

Jessika sa...

Hel läckert ju! :D

Johanna1978 sa...

Wow! Har intw sett något liknande förr. Det här bar helhäftigt!