onsdag 5 februari 2014

Hjärtligt i Vitt ...

Hjärtligt i vitt...

 En utmaning att bara använda allt i Vitt...



" Ditt hjärta är mitt, 
Mitt hjärta är ditt 
och gråten 
är min när du gråter."

(i folkviseton av Nils Ferlin)

 Jag hade ett tunt hjärta i zinkplåt som jag provade att köra 
i big-shot med gummimatta, 
resultatet blev bra så nu provar jag många andra saker att embossa på samma vis, 
Jättekul att hitta nya användningssätt  o metoder.
Tårtpapperets kant klipptes ut och limmades runt kanten.




  Jag har lagt många lager.     Alla  i vita toner.
Det var kul att prova och en utmaning för mig som är så förtjust i färger annars.
 Jag fick gå på olika ytor och strukturer istället för färger.


Fjärilen  från magnolia utstansad i kartong och en mindre utklippt i tyll 
för att få det luftig och lätt som fjärilsvingar.
Embossat ytan med en embossing mall från sizzix. 
Snöstjärnan utstansad med hand stans från Slöjddetaljer och glossad.

Jag valde att inte ha någon text på framsidan. 
Tycker att man kan använda detta kort
 vid så många olika tillfällen.
 Att ge till Vintage-tjejen som älskar vitt,
eller som bröllops kort, 
kanske till någon som har sorg. 
Ett hjärta är en så stark symbol 
det kan både trösta och glädja.

 (man kan sätta dit en färg, 
färgad text eller blomma om vill.)





Har skvätt med acryl-färg över kortet för att få en gammaldags look.



Trevligt att ha något fint på insidan 
som kommer igen från framsidans layout. här tog jag bara något som blev över....

www.elenorkrantz.se önskar dig......
Lycka till med ditt scrappande !




1 kommentar:

Jessika sa...

Jättevackert! :D