onsdag 15 januari 2014

Warac Artist - Presentation

Hej! Jag ser att det har blivit mycket att säga men jag lovar att det blir mer bilder, mindre prat i framtiden =) 




Om mig..

Jag heter Suha Hazboun och jag är en digital media designer och bildproducent. Jag jobbar hela tiden med bilder på nätet och nya medier. Detta är inte allt , jag är mitt i min masterprogram i audiovisuella studier, kul och roligt . Jag är 35 år gammal och reste mycket, bott i flera länder och jag är väldigt mångfaldig person! Jag har varit i Sverige sedan 2007.

 Tja ... papper är min livs hobby! Jag älskar att färg , måla , mixa , klippa , limma , dekorera , stämpla, prova nya saker, experimentera, you name it! det är därför jag kallar mig själv Warac Artist ( Paper Artist ) .
 
Hur jag började ..Jag ritade och färgade när jag var liten som alla barn och min lärare brukade hänga mina teckningar på väggen som en av de bästa i klassrummet. Jag brukade också rita karikatyr som tonårig för skojs skull
. Då var det livet inte som jag ville tills jag kom till Sverige.2008 började jag att teckna igen som jag har aldrig rört en penna! Jag kunde inte rita alls. Så jag började från början. Jag tog online- kurser här och där. Men det mesta jag lärde mig själv . Nu är jag kursledare för Promarkers tekniker och även mixed media hos Folkuniversitetet i Falun och AQUA Konstnärbutik i Borlänge. Jag älskar att se de engagerade studenterna utveckla sina färdigheter på Promarkers inom bara 2 timmar kurs!
 
Vad inspirerar mig ...Begåvade människor där ute på nätet är stor inspirationskällor för mig. Men egentligen blir jag inspirerat från vad som helst. Det kan vara en färg jag ser nånstans, en tjej med vackert hår, en man promenerar med hund, bil, barn, gatan, en gammal tomat.. ;)  


Vad jag är bra och dåliga på ...Jag lär mig snabbt, är det en talang antar jag. Jag kan bildredigering mjukvaror, som Photoshop och Illustrator. Videoredigering, effekter .... Jag kan designa mina egna skär filer på min Puzzle Inspiration som jag älskar! den skär nästan allt!Vad jag är väldigt dålig på är att sy! Jag hatar garn, sömn och allt har att göra med trådar! = ) helt enkelt för att jag är dåligt på de! 

Vilken tid jag skapar ...Mestadels nattetid ... Jag blir inspirerad. När jag skapar under dag, jag brukar ångra mitt arbete, med andra ord, jag tycker inte om det senare, haha. 

Hur ordnar jag mig själv ...Nja, så länge jag hittar mina grejer jag kallar mig själv organiserade! Men då och då tar jag fram allt och ordna om för att ta ut saker som jag glömde bort i något hörn. Mitt rum är ca. 2x2 och det är jättetrångt med massa grejer jag har... om jag vinner en million så blir det stort rum och millioner godis!!! om finns pengar kvar så köper jag mer godis, haha!

 Vad jag skapar för saker ..Jag gör kort, art journal, akrylmålning på duk och annat material , altererad konst och säsongs hantverk. Jag älskar skapa kort och art journal. Ibland jag gillar att skapa jätte enkla motiv andra tider spenderar jag en hel dag på en tavla!!Min stil är, deco art, vintage, pop art och steampunk. Egentligen jag gillar blandning mellan de.

Mina planer ...Jag förbereder stor kurs för avancerade Promarkers tekniker och Airbrush -system. Det innehåller avancerade tekniker med färgläggning olika typer av hår, hud, kläder... men ajg berättar senare om det =). Förutom det förbereder jag en möjlighet att få ut Promarkers grundkurs online. Det tar bara tid att göra en ordentlig hemsida. = )Detta är inte allt , jag förbereder för min första utställning i maj 2014 hos AQUA.Att vara Design Team medlem för Scrappaloss ger mig glädje. Mycket begåvade grupp som skapar allt du kan eller inte kan föreställa dig = ) . Jag är stolt över det.Min blogg ..Jag har min egen blogg på paperblog.waracartist.com, även jag startade en annan blogg på waracartist.blogspot.com och naturligtvis kommer jag att fortsätta blogga här .

Här är min ny art journal för detta år, den heter Our Journal 2014 därför mycket kommer att bli för blogg. 






 Jag var hos IKEA, så en jätte jätte ful art journal cover design. Så jag gjorde om det. Jag har även filmade processen. Så snart jag redigerar den, lägger jag upp på Youtube med länk här.

 Ju glömmer jag inte mina enkla kort... trots att jag kan teckna själv mina kort men ofta tar färdiga motiv och färga dem. Här använder jag Promarkers.

Fortsätt inspirera mig ;)

Som jag lovade, här kommer länken till Youtube visar hur jag gjorde vår art journal cover.




1 kommentar:

Waracartist sa...

Nu har jag lagt ut hur jag gjorde art journal cover om någon är intresserat. =)