fredag 31 januari 2014

Vintage i mitten av vinter, eller?

Med massa snö och hemma mys kvällar, känner jag lite vintage! Så var det inspirationen till denna kort; "listen to your heart" från Tim Holtz.

Jag färgade lilla tjejen med Derwent Inktense pennor, lite akvarell effekt. Jag har en dåligt video kamera nu men det gick att filma ändå, man ser hur det gick till. Jag kommer att ladda upp den snarast jag klarar redigeringen.

Här är lite bilder från videon:



 Jag blandade färger med varandra för att skapa nya nyanser och skuggar. Mer detaljer kommer i videon om det. Ni kan också se skillnaden i kontrasten mellan ny färgade bild upp och i kortet. Färgerna har tendens att tappa lite kontrasten när de torkar på akvarell papper. Desto högre gsm, ju mer lättare färg, papperna suger de. Så man ska inte oroa att lägga mörkare färger än man planerar sig.

Jag hoppas att ni gillar denna kort.

Här är en liten video om hur jag färgat:

 

Ni kan få denna digital stämpel av mitt bearbetning. Länka gärna i kommentar fältet till era bilder och visa oss hur vi vill färga den. Det blir jätteintressant att se era bilder =)

Laura Thinking
 (denna bild är PNG format på vit backgrund, klicka på bilden > högerklicka på musen > spara som > till din dator)


 Hej så länge från...



Inga kommentarer: