söndag 26 januari 2014

Välkommen till världen

Hej och hoppas ni har en underbar helg :)
Mitt kort jag har gjort är till nära vänner som blivit föräldrar till en flicka och jag ville då göra ett kort till dem för att välkomna den fina prinsessan.
Jag började först med att färglägga stämpeln, jag färglägger med distress markers och stämpeln jag har använt är en digital stämpel.
Tänkte visa er steg för steg hur jag har gjort mitt kort.


Här har jag målat min stämpel med färgerna jag visar och använder den gula vatten stämpeln :)

Här har jag stansat ut en rosa cardstock men även stämpel jag precis har färglagt. Skall använda stämpeln "en dotter" och hjärtdiesen från magnolia.

Här har jag stämplat hjärtat och ska nu använda embossing fönen tillsammans med mitt frantage pulver i rosa färg.


Här har jag lagt mitt embossing pulver lite om hur jag vill ha det men tar inte för mkt varje gång jag värmer för då blir det lätt att jag kan spilla ut pulver eller att det blir fel. Och när jag har lagt pulvret där jag vill ha det så värmer jag under ifrån.

Nu har jag värmt mitt pulver färdigt runt om och så här är slut resultatet. Pulvret jag har använt från frantage är i rosa färg. 


Jag har även värmt mitt hjärta underifrån. 



Såhär blev mitt kort och jag har använt månads ritningen att utgå ifrån. 





Är otroligt nöjd med mitt kort och mina vänner blev otroligt överraskade över kortet dem fick men dem frågade även hur jag kan få min stämpel att bli så fin. Det värmer otroligt mycket att höra :)

Ha en underbar söndag! :)




6 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Å så sött kort du gjort! Kul md ett sånt minne när man får en bebis.

Johanna1978 sa...

Åh, så fint! Självklart att de blev glada över ett så sött kort :)

Elenor Krantz sa...

Jag tycker att du är duktig på att färglägga huden, det är så mjuka fina övergångar. FINT !

Fru Söderlund sa...

Ja, du har verkligen lyckats med huden som är så svår! Vilka färger har du använt?

Waracartist sa...

Oj, söt, söt!

Tänker du prova samma bild men öka konstrasten? det bli lite mer vintage än shabby chic bara för skoj =P

Sofia Björklund sa...

Tusen tack för era underbara komplimanger! :) Jag har använt tattered rose för huden och spun suger för rosa kinder :)