söndag 19 januari 2014

Små present boxar

 
I dag visar jag små present boxar som liknar ett
tetrapacket
Går att göra större mått med.
Men här kommer dom måtten jag har använt
 
 
Först har jag skurit ut ett papper papper
som är 18,8 x 29
 
 
Som jag bigar
Långsidan börjar jag biga vid 2,5 cm
sen vid 7 cm och sen vid 14 cm
På kortsidan börjar jag biga vid
7 cm sen 14 cm sen 21 cm och till sist 28 cm
Den översta bigningen som blir 2,5 cm
Bigar jag ett litet sträck vid 3,5cm och
sen ett vid 17,5 cm
 
Längst ner klipper jag upp kanterna och klistrar ihop
När boxen är ihop klistrad gör jag 2 hål och sätter ihop med
ett band.
Sen är det bara att dekorera hur man vill.
 
Ha en riktigt bra pysselsöndag
Även om snön är här så tror jag att jag kommer
att sitta vid mitt pysselbord idag
 
 
 
 

5 kommentarer:

Cornelia sa...

Jättesöta askar och bra beskrivning på hur man gör dem också!

Anki Berggren sa...

Åh så fina. Det måste jag testa. Tack för en fin beskrivning, Elin

Waracartist sa...

bra idé! Jag gillar att att utnyttja hela pappret =)

Johanna1978 sa...

Fina boxar! Ser enkelt ut med din beskrivning, jag måste testa :)

Elenor Krantz sa...

BRA idé. behövde just sådana !!