måndag 13 januari 2014

Presentation Sofia

Hej, jag är en av dem som fått den otroliga äran att vara inspiratör för ScrappaLoss och här får du veta lite om mig.


Ditt namn, ålder och var bor du?

Jag heter Sofia och bor i sundets pärla Helsingborg i Skåne. Är 27 år och bor tillsammans med min sambo och vår hund. Jag jobbar som barnskötare/resurs i en förskola i Helsingborg. Har planer på att läsa vidare, men är inte säker till vad ännu, men det kommer :)
Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag började scrappa våren 2012 då jag skulle göra ett fotoalbum till min syster med minnen från hennes möhippa. När jag hade blivit färdig med den så ville jag bara fortsätta att pyssla och skapa andra saker :) Då surfade jag runt på nätet, shoppade och blev fast :)
Vad inspirerar dig?
Allt möjligt! När jag ser vad andra gör på olika facebooksidor, läser bloggar och läser en del tidningar. Jag tycker om utmaningar och älskar att lära mig nya saker.
När skapar du som bäst?
Jag skapar som bäst när jag lyssnar på musik, kan sjunga med och bara låta min kreativitet flöda. :)
Annars på scrapträffar.

Hur organiserar du din plats?
Jag har en hörna i lägenheten med skrivbord, hyllor med lådor där jag kan ha mina saker. Det tog tid innan jag hittade min plats och hur jag ville ha det vid skrivbordet. Det ser ännu ut som en röra trots att jag köpte det för snart 1 år sen. Hihi! :)
Vad skapar du helst?
Mestadels har jag gjort kort. Men nu har jag även börjat att alstra tändsticksaskar och blockljus. Tycker det är väldigt roligt att dekorera något som sedan blir uppskattat som t.ex. dekorera en låda som man sedan gömmer en gåva i.
Varför är det roligt att scrappa?
Att komma ifrån vardagen, alla måsten och låta min kreativitet flöda. Jag älskar att stänga av min hjärna, får mig att bli lugn och glad :)
Din blogg:
Jag har altrat en bok, som jag ska ha mina beställningar i och jag följde skissen så gott jag kunde :)
 
 
 
Jag har målat en magnolia stämpel med mina distress markers och sen har jag använt min embossingfön för att få dem "små" plupparna runt om stämpeln. Det är ett embossing pulver som jag lagt på runt om stämpeln.



Jag har använt en stämpel som jag satt längst bak på boken och har beställt min stämpel på pysseldags :)
 
Ser framemot en inspirationsrik vår tillsammans med er.
 

2 kommentarer:

Johanna1978 sa...

Välkommen!
Roligt att du vill vara med i vårt gäng och inspirera andra. Ser fram emot dina kommande alster här på bloggen.

Sofia Björklund sa...

Tack Johanna för din kommentar, det betyder otroligt mycket! :)