onsdag 8 januari 2014

Presentation - DT Tussling

Hejsan, jag är en av de nya inspiratörerna för ScrappaLoss. Nedan kommer lite info om vem jag är. Har tidigare varit Gäst-DT så några kanske känner igen mig sen tidigare.

Ditt namn, ålder och var bor du?
Suss heter jag, kallas Tussling på nätet. Jag pluggar till förskollärare och den 3:e terminen av 7 börjar lida mot sitt slut. Jag är 31 år och bor i Mönsterås med man, 3 barn, 2 katter och 1 hund.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse? 
Jag har några vänner som scrappar och blev lite småsugen att prova när jag såg allt fint de gjorde. Sommaren 2010 provade jag scrapbooking för första gången och har varit fast sedan dess.

Vad inspirerar dig?
Brukar titta runt lite på nätet på skisser eller recept. Fotografier som ska bli layouter inspirerar också. Nytt material kan också inspirera.

När skapar du som bäst? 
Just nu är det tillsammans med tjejerna på våra tisdagsträffar. Annars när jag är ensam och barnen har somnat.

Hur organiserar du din plats?
Jag har ett skrivbord, några hyllor och en scrapväska i ett litet rum men där är det oftast kaos och överbelamrat med en massa annat, så när jag scrappar hemma så flyttar jag ut i köket eller i TV-rummet.

Vad skapar du helst?
Det är lite olika. Tanken när jag började vara att skapa layouter med foton på barnen, men på senaste tiden har det blivit mycket kort. Lite andra alster så som dekorerade flaskor och ljus blir det ibland som gå bort-presenter.

Varför är det roligt att scrappa?
Det är min chans till en paus från vardagen, mitt sätt att slappna av och få lite egentid. Ett plus är att jag får träffa underbara vänner på våra härliga tisdagsträffar.

Din blogg:
Den hittar ni här - tusslingpysslar.blogspot.se





Layouten är skapad efter skissen som presenterades i början av månaden. Jag har valt att göra en mixed media layout. Det är inte något som övas ofta här hemma men jag tyckr det är så fantastiskt rolig att kladda lite. Jag har använt mig av modeling paste, distress ink dynor och mist för att få lite färg och struktur på layouten. Sedan har jag använt mig av spillpapper som jag rivit i småbitar och byggt upp min fotomatta. Har även sytt över layouten, även detta något som är både roligt och snyggt och som borde göras oftare. Lite stämplar, en filmstrip och till sist titeln på layouten. På "bingobrickan" har jag markerat vissa av numren genom att göra en cirkel med 3D-lack.






När jag ändå höll på och kladdade passade jag på att göra en tag som också är gjord efter månadens skiss. Även här har jag använt mist, distress ink dynor och modeling paste. Några stämplar och en passande text. Till sist har jag knutit ett band längst upp.


Jag vill passa på att önska er alla en god fortsättning på det nya året och jag hoppas att vi kan bjuda på lite skaparanda här i bloggen.




3 kommentarer:

DeadUntilDark sa...

Vilka snygga grejer du gjort Suss! Det ska bli himla kul och spännande att se vad du hittar på för fint. :)

Johanna1978 sa...

Inspirerande! Jag är dålig på att "kladda" men tycker det SER så läckert ut. Kommer att bli roligt att se vad du ska inspirera oss med framöver :)
God fortsättning1

Elenor Krantz sa...

Jag "Gillar" din stil !!!!