måndag 27 januari 2014

Presentation DT Scrapkuben/Johanna

Nu har ni mig tillbaka här igen! För nästan exakt 1 år sedan presenterade jag mig i denna blogg som en av ScrappaLoss Gäst-DT för februari-juni. Nu är jag tillbaks som fast inspiratör i detta härliga gäng!


Ditt namn, ålder och var bor du?
Jag heter Johanna, men kallar mig Scrapkuben på nätet. Jag är strax över 30 år och bor med min familj i en liten by precis utanför Skånska Malmö. 

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Redan som barn så skrev jag dagbok och klistrade in kvitton, kartor och urklipp från ställen vi besökte och har alltid älskat och pyssla och hålla på med foton. När sen svärmor introducerade mig för denna typ av Scrapbooking år 2007, så blev jag genast fast. 

Vad inspirerar dig? 
Jag inspireras av allt möjligt, bland annat skisser, teman och bloggar. Men även av vardagen och framför allt av de foton och situationer jag skapar för.

När skapar du som bäst?
Jag skapar som bäst när jag bokat in en scrapträff. Antingen på de scrapträffar Pema anordnar där jag är stammis eller hos svärmor när hon och jag försöker scrappa tillsammans. Men även när jag hittar en intressant tävling eller något annat spännande på nätet som inspirerat mig.

Hur organiserar du din plats?
Jag har ingen bra scrapplats. Vi har en kombinerat kontor, hobbyrum och gästrum och där har vi även tvättställningen så platsen är det ont om. Jag har ett stort skrivbord att sitta vid, men har ingenstans jag kan lämna något framme. Så mina saker organiserar jag i de väskor som jag har med mig på scrapträffarna, vilket ju tyvärr ju gör att det inte är lättillgängligt när man vill göra något utan mycket packa upp och packa ner.

Vad skapar du helst?
Jag skapar först och främst LO's, då jag alltid älskat foton. Men det blir mycket altrat i form av tavlor, anteckningsböcker, ljus och annat. Men jag har även börjat använda mig mer och mer av Mixed Media på min alster. Men det blir ju ett och annat kort också.  

Varför är det roligt att scrappa?

Scrappa är som de säger balsam för själen. Då jag har ett jobb som kräver mycket noggrannhet, räknande och kontrollerande, så är det väldigt befriande att få släppa allt sådant och bara låta kreativiteten flöda. Sen "scrappar" jag ju även i lite större format då jag och min man även är bilbyggare och bygger om och ställer ut bilar. Finns det något bättre än att skapa och se hur processen jobbar fram till ett färdigt resultat.

Din blogg:
scrapkuben.blogspot.se

Bidrag till månadens tema:
Här kommer mitt bidrag till månadens tema. Vi skulle ju inspireras av Milos härliga skiss och så här blev mitt resultat. Jag har använt foton från Visby på Gotland, ön där jag är uppväxt.

Jag har mistat bakgrunden och använt mig av 4 sorters mönstrade papper. En bård i sammetsmaterial och dekorerat med blommor och bling. Rubriken har jag stansat ut med Quickutz Diesel-alfabet.

Inga kommentarer: