söndag 12 januari 2014

Presentation - DT Jessika

Hej hej!
Jag har turen att vara en av de nya inspiratörerna för ScrappaLoss och här får du veta lite om mig..

Ditt namn, ålder och var bor du?
Jag heter Jessika och bor i guldstaden Skellefteå långt upp i norr. Jag är 28år ng och bor tillsammans med min sambo och våra två söner. När jag blir stor vill jag hemskt gärna bli grundskolelärare för de yngsta barnen vilket jag pluggar till just nu. Min dröm är att kunna använda mig av bild som huvudsakliga läromedel även när jag lär ut tex matte och svenska :)

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse? 
Jag började scrappa 2006 då jag fick mitt första barn och ville göra en egen babybok istället för att köpa en. När jag då satt och surfade runt snubblade jag in på scrapbooking och har sedan dess aldrig slutat. Eftersom  jag redan sen tidigare målade, ritade, klippte och klistrade så passade den här hobbyn mig perfekt!

Vad inspirerar dig?
Allt! Jag surfar runt på internet och läser jag mycket tidningar. Men även sånt jag ser runt omkring mig inspirerar. Ett skyltfönster, en staty eller bara ett mönster någonstans. Jag tycker om att vara med i utmaningar och inspireras mycket av skisser som jag hittar här och var.

När skapar du som bäst? 
Om jag är själv så scrappar och pysslar jag som bäst på natten, jag är en riktig nattuggla. Annars brukar jag vara som mest kreativ med vänner eller på scrapträffar.

Hur organiserar du din plats?
Inte alls :) Har inte längre ett eget scraprum eftersom vi fick en till son men jag brukar ockupera köksbordet. Jag förvarar mina grejjer i scrappväskor och snyggar kassar av hårdplast som jag samlar på. 

Vad skapar du helst?
Jag gör allra helst 3d saker. Tycker om att bygga upp något från scratch och sedan dekorera det. Jag gör också mycket minialbum. LO och kort gör jag ibland när andan faller på. Det har blivit mer på sistone.
  
Varför är det roligt att scrappa?
Det kombinerar så mycket olika pyssel jag tycker om att hålla på med och för mig har det gjort att jag har kommit i kontakt med så många liksinnande. Jag mår bra av att sätta mig vid scrappingen och varje gång jag har skapat något känner jag hur hela kroppen blir glad och lugn. :)

Din blogg:
mrssandman.blogspot.se

Här är en LO jag gjorde till månadens skiss. Det är min yngsta som leker mulle i skogen.



Till  månadens tävling som ni hittar här har jag skapat det här inspirations kortet .




1 kommentar:

Johanna1978 sa...

Välkommen! Det kommer att bli roligt att se vad du har att inspirera oss med :)