måndag 20 januari 2014

Presentation - DT Anki

Jag heter Ann-Kristin Berggren, kallas för Anki. Jag bor i Piteå tillsammans med min man, son och hund.

Vad fick dig att börja scrappa och när började ditt intresse?
Jag har pysslat och skapat ända sen jag var liten. Till scrapbookingens underbara värld hittade jag 2008. Sonen skulle på kalas så jag tänkte att jag skulle göra ett grattiskort. Åkte till konstnärsbutiken och kom hem med mer material än jag behövde till kortet. På den vägen är det...

Vad inspirerar dig?
Det är mycket som inspirerar mig och som gör att jag längtar tills jag får sätta mig och skapa. Det är bland annat; bloggar, Pinterest, olika tävlingar och utmaningar. Det finns så otroligt många duktiga och kreativa scrappare där ute.

När scrappar du som bäst?
Jag scrappar oftast på kvällstid men det händer att jag sätter mig en stund på dagen också. Beror helt på hur jag jobbar och om jag har andra måsten som måste göras. Men jag föredrar nog kvällstid. Tycker det är så skönt att få sitta i min ensamhet, i lugn och ro, när alla andra har gått och lagt sig.

Var scrappar du?
I mitt pysselrum.

Hur organiserar du din scrapplats?
Eftersom mitt scraprum är så litet så är det viktigt för mig att ha en bra organisation. Jag har ett långt skrivbord som sträcker sig längst tre av väggarna. En U-formad skrivbord. Jag har plats för dator, Silhouetten, en klet och kladdhörna där jag kan härja fritt med både färger och sprayer. Och så den största ytan där jag sitter och gör mina alster. I närheten finns både en garderob, hyllor och fack. Jag tycker egentligen inte om att ha material i lådor och boxar för då glömmer jag lätt vad jag har i mina gömmor. När jag skapar är det massor med saker framme men jag städar alltid undan allt innan jag börjar med ett nytt projekt. Tycker jag har fått till det rätt så bra men min dröm är att få ett större rum.

Scrappar du helst kort, layouter eller Alter?
Jag gör gärna kort, LO, Alter men även Metall Art och Mixed Media. Jag har ingen direkt favorit utan tycker om att göra allt. Allt går i perioder och allt är lika roligt.

Varför är scrapbooking så roligt?
Jag älskar scrapbooking! Det är väldigt avslappnande och jag tycker om att vara kreativ. Det är spännande att se vad en tanke, en idé kan leda till i slutändan. Det finns hela tiden nya saker att upptäcka och lära sig. Man blir aldrig fullärd. Och sen är det ju väldigt roligt att lära känna nya människor också. Man träffar så många trevliga människor både på kurser och träffar.

Min blogg: http://ankisscrapbooking.blogspot.se

Även jag har gjort ett alster efter januari månads skiss. Det blev en LO "Lycka är att köra fyrhjuling" och den ser ut så här:
Jag har använt mig av en mörkbrun cardstock och mönstrade papper. Dekorerade med spetsband, utstansad tegelvägg och kugghjul, brads, blommor mm.
Närbilder:
Spets, blommor, bokstäver, kugghjul, tegelvägg, tändstift.
Kugghjulen har jag skurit ut med min Silhouette Cameo. Målade först med guldfärgad akrylfärg som jag lät torka innan jag målade med svart färg. Torkade bort en del färg med våtservetter innan jag avslutade det hela med att spraya med blå glimmermist.
 
Har även gjort ett inspirationskort till Januariutmaningen.
 
 

1 kommentar:

Jessika sa...

Jättesnygg LO! Blev MYCKET förtjust i dina gears. Bra gjort. :)