söndag 5 januari 2014

Presentation Elenor


Elenor Krantz

Ny DT på ScrappaLoss..............


Vill ni veta att ...............jag är utbildad Dekoratör /Reklam och Florist.
Men jobbar med att ha kurser i Kalligrafi ( att texta vackert )och Akvarellmålning i egen regi.
jobbar även i en Skobutik och en Blomsterbutik och som konstnär.

Jag målar MYCKET och gärna.
Hantverkar MYCKET i keramik, trä och papper.
Är medl. i nordens största Hantverksby   "Falkängen"  Hällekis Kinnekulle
Jag träffar er gärna där i sommar. 
Se även min egen hemsida  www.elenorkrantz.se

Scrappar..............

Jag scrappar ibland och det ger mig så mycket.
 Så att vara med här kräver att jag gör det oftare  och det blir av äntligen!
Jag har alldeles för mycket material för jag tycker att allt vacker kan användas...
Tapeter/ snören,band/ relkamblad/ bra ha grejer som jag kanske kan använda någon gång.
Jag försöker att hålla en LÅG -BUDGET men det är mycket som lockar.
Jag började med att göra album med foton.30*30. men gör nu mest kort.
Jag har varit på 2 scrapp-träffar hittills.

Var får jag Inspiration  ?.......................

Jag samlar på aforismer o. kloka ord, poesi,
  färgerna o. trådarna i fritt broderi,  natur,  tyger, konst, bilder .....
När jag hantverkar är det ständigt nya varianter och ideer som uppkommer.
Tidskrifter, reklam o. broschyrer,  det finns så mycket broschyrer som har mycket fint papper...
 Ett annorlunda matrial som  intresserar mig, sätter kan sätta igång mig enormt. 

"Att en idé dyker upp... är skäl nog att förverkliga den "

Just så känner jag mig ofta.....
-Det skall jag prova... och se om det fungerar, ibland blir det som jag har tänkt, ibland inte.
"Men det är inte grejen, det är äventyret
 på vägen som är det roliga."
  




Här har jag gjort ett vinter kort efter Skiss januari 2014







Matrerial:   glossy, stjärnstansar, gammal bok, mullbärspapper,
 kartong 180 gr.  fin penna , stämpel och tapet.


Nu vill jag ha snö och vinter..... men bara för att det blir ljusare då, jag är ju ett sommarbarn.

1 kommentar:

Johanna1978 sa...

Vilket häftigt kort du gjort! Gillar att du återanvänt. Jag samlar gärna på mej massa som jag inte vet vad jag ska göra något av. Du kanske kan inspirera mej till något :)
God fortsättning!